Sosyal medya; vakit öldürmek ve eğlenceli içeriklere göz atmaktan ziyade, toplumu bilinçlendirmek, farklı kişilerle diyalog kurmak ve bilgi içerikli paylaşımda bulunmak için kullanılan mecralardır. Günümüzde hemen hemen herkesin sosyal medyayla içli dışlı olduğuna şahit oluyoruz. Bu durum yeni sektörleri de doğurmaya devam ediyor.
Sosyal Medya Uzmanı Nedir?
Gerekli teknik donanım ve tecrübeye sahip olmak suretiyle, ticari faaliyet gösteren bir firmanın veya kuruluşun marka değerini yükseltmek ve firmanın internet üzerinden pazarlama faaliyetlerini idare etmekle sorumlu kişiye sosyal medya uzmanı denir.
Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar ?
Sosyal medya uzmanı, yönettiği hesapların hedef kitlesini iyi analiz etmelidir. Hedef kitleye uygun paylaşımlar hazırlamalı ve bunları belirli periyotlarla paylaşmalıdır. Sosyal medya uzmanı, içerik oluşturmayı iyi bilmeli, içerik oluşturmak için gerekli program ve benzeri araçların kullanımına hâkim olmalıdır. Paylaşımlara gelen trafiği iyi analiz etmeli, kitle hakkında bilgi sahibi olmalı ve buna göre bir strateji geliştirmelidir. Trendleri takip etmeli, web dünyasında her zaman bir adım önde olmalıdır. İyi bir sosyal medya uzmanı çalıştığı veya danışmanlık verdiği firmanın bilinirliğini üst düzeye taşımak zorundadır.
Sosyal Medya Uzmanının Bilmesi Gerekenler
Bir sosyal medya uzmanının bilmesi ve kullanması gereken araçlar mevcuttur. Bunlardan ilki photoshop uygulamalarıdır. Bir sosyal medya uzmanı, paylaştığı içerikler için özgün fotoğraflar kullanmalıdır. Bu bağlamda, internetten telifsiz fotoğraf kullanabileceği gibi kendisinin de görsel üretmesi gerekecektir. Sosyal medya uzmanının bilmesi gerekenlerden bir diğeri Search Engine Optimization, yani Arama Motorları Optimizasyonu (SEO)’dur. Doğru SEO çalışmaları ile çalışmakta olduğu firma veya kuruluşun arama motorlarında daha üst sırada görünmesini ve erişilebilirliği arttırması gerekmektedir. Sosyal medya uzmanı , analiz araçlarını kullanmalı ve çıkan analizleri yorumlamalıdır. Ziyaretçilerin demografik, coğrafi ve bunun gibi özelliklerini bilmesi, izleyeceği strateji hakkında uzmana yol gösterecektir. Sosyal medya uzmanı, şirketin gizlilik politikası gibi politikalarına hâkim olmalı ve bunlara uygun paylaşımlarda bulunmalıdır.
Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur ?
Sosyal medya uzmanı olmak için eğitim veya diploma şartı aranmamaktadır. Aranan kriterler şirketten şirkete değişebilir. Genelde işe alım yaparken referanslar göz önünde bulundurulur ancak kimi zaman büyük şirketler personel adayından grafik, çizim ve benzeri yetkinlikleri isteyebilir. Sosyal medya uzmanlığının eğitimini veren okullar da mevcuttur. Bunlardan ilki Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi’dir. Bu bölümü bitiren kişiler sosyal medya uzmanı ünvanı alır.
Sosyal Medya Uzmanları Ne Kadar Kazanır ?
sosyal medya uzmanları maaşları
En yeni iş kollarından biri olan sosyal medya pazarlamacılığı, yeni iş alanları oluşturmaya devam ediyor. Bunlardan bir tanesi sosyal medya uzmanlığı. Peki sosyal medya uzmanı nedir ? Nasıl olunur? Ve sosyal medya uzmanları ne kadar kazanır ? Sosyal medya uzmanları, freelance çalışabildiği gibi bir şirkette bilgi işlem departmanında kolaylıkla iş bulabilir. Günümüzde ticaretle uğraşan büyük şirketlerin, yalnızca sosyal medyaya özgü departmanları mevcuttur. İş hacmi yüksek bir şirkette çalışan sosyal medya uzmanı maaşı 10,000 ₺ ila 20.000 ₺ arasındadır. Peki freelance sosyal medya uzmanları ne kadar kazanır ? Bu sorunun yanıtı tamamen kişinin potansiyeline ve referanslarına bağlıdır. Birden fazla firmaya danışmanlık yapan sosyal medya uzmanı aylık kazancı 4.000,00 ₺ ila 6.000,00 ₺ arasında değişmektedir.