Dış SEO, bir web sitesinin arama motorları tarafından nasıl algılandığını ve görüntülenmesi önerilen sonuçlardaki popülaritesini artırmaya yardımcı olan önemli bir konudur. Diğer bir deyişle, dış SEO, arama sonuç sayfalarında görünürlük ve sıralama anlamına gelir. Dış SEO, iyi bağlantılar inşası, arama motoru içeriğiniz yoluyla veriler ve istatistikler toplayarak gerçekleştirilir.
Anahtar Kelimeler
Bir web sitesinin arama motorları tarafından tanınmasının ilk adımı, doğru anahtar kelimeleri belirlemektir. Anahtar kelimeler, sitenizin nasıl aranacağını etkileyecek kavramların listesidir. Arka plan araştırması yaparak, ziyaretçilere hangi anahtar kelimelerdeki aramaları kullanarak, müşteri için uygun arama terimleri ve ifadeleri seçin.
İç Bağlantılar
Bir web sitesi içinde, iç bağlantılar aynı veya farklı sayfalara linklediğiniz metinler şeklindedir. İç bağlantılar web sitenizi anahtar kelime yoğunluklarını düzenlemek ve Google’da durumunuzu iyileştirmek için kullanılabilir. Ayrıca, arama sonuç sayfalarında daha yüksek sıralamaya sahip, her sayfanın özgün URL’sini labele ederek iç bağlantılar yaratarak, web sitenizin arama motoru rutin tümleşmesinin arttırılması sağlanır.
Harici Bağlantılar
Harici bağlantılarda, başka web sitelerinin, sitenize linkler almanız anlamına gelir. Harici bağlantılar, Google tarafından sitenizin popülaritesinin göstergesi olarak kabul edilir. Web sitenizin değerini arttırmak için, kaliteli web sitelerinden izin alma ve link alma yeteneğinde uygulamalarla baskın hale getirebileceğiniz kapsamlı pazarlama yaklaşımlarını sağlayabilirsiniz. Özellikle de diğer web sitelerinde yayınlanan içerikten alıntılar almanız popülerliğinizi arttıracaktır.
Rekabet
Bir web sitesinin arama sıralamasını arttırmak için karşılaştırma çok önemlidir. Google‘ın diğer web sitelerinin ne kadar yoğun arama sonuçları elde ettiğini anlamak için, bunun arama sıralaması hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. Aşamalar, ne kadar fazla sözcük hakkında arama yaptığınızı, ilgili ve direkt konu başlıklarını da içerebilir. Sitemizi arama sonuçlarında yükseltmek için rekabetçi siteleri takip edin ve arama sonuçlarının rakiplerinizden ne kadar yüksek olduğunu göz önünde bulundurun.
Meta Veri
Meta etiketleri, arama motorlarının gördüğü ve daha sonra bilgileri diğer bilgisayarlara yaymak için kullandıkları kodlardır. Her sayfanın başlığı ve açıklaması, kelimelere ve görüntülenen cümleye göre optimize edilmelidir. Sayfadaki tüm metaveriler, meta etiketleri ile etkili bir şekilde işlenerek arama sonuçlarına daha etkin olmak adına optimize edilmelidir. Gereksiz meta verileri kullanmamak için dikkatli olun ve verimlilik oranınızı artırarak onları anahtar kelime yoğunluklarıyla sınırlı tutmayı unutmayın.